Illa bemött

Fy vad man kan bli illa bemött, jag ringde tandläkaren i dag och sa att jag inte kommer eftersom jag är förkyld och frusen. Men då fick jag till svar att man skall helst ringa 24 timmar innan, men för 24 timmar sedan kände jag mej okey och hade planer på att gå på mitt tandläkarbesök. Det som störde den här receptionsten var att jag hade lämnat flera återbud innan. Det har jag också gjort sista halv året eftersom jag har mått väldigt dåligt och varit sjukskriven. Därför bad jag om en tid nu på hösten, hur skulle jag kunna veta att jag skulle vara förkyld nu?

Jag förklarade det för henne men det verkade som hon redan hade bestämt sej för att va otrevlig emot mej. Hm jag skall ta upp det med dem när jag kommer dit på min nya tid som jag fick istället. Tycker dom verkligen att man skall komma dit hostig o snuvig eller när man är djupt deprimerad och bara gråter? Nä nu är jag förbannad! Den där receptionisten har nog aldrig varit förkyld eller haft en depression.

Nå ja nu är jag iallafall hemma i värmen och tar det lugnt för i morgonkväll skall jag jobba och det är faktiskt viktigare att jag klarar av det i första hand just nu. Utanför fönstret snöar det just nu, det gillar jag inte men är det vinter så är det vinter. Det innebär att jag måste byta däck på min bil så jag inte halkar i diket igen det räcker att jag har gjort det en gång (då hade jag dubbdäck men det var blixthalka). Får se om min käre son kan ge mej ett handtag med det i morgon så det blir gjort. Byta däcken gör jag själv men det skulle vara skönt med lite bärhjälp.

Anki

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dumma är dom.... Kram på dig.. ;-)

2010-11-09 @ 17:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0