Bergs bestigning

I går var det dags igen att bestiga ett stort berg som fanns där framför mej. Jag skulle alltså till en ny läkare och berätta allt en gång till. Givetvis så kunde jag inte sova den natten utan låg där och funderade på allt återigen. Min egen läkare hade remitterat mej till den här läkaren för att han ville ha lite hjälp med hopplösa mej.

Jag gick dit i går morse med stor nervositet och fick möta en farbror ja en snäll vardaglig farbror. Jag behövde inte berätta så mycket utan han frågade mej i stället och då var det mycket enklare med en gång. Och tänk han förstod mej. Varför jag var så trött, varför jag har så svårt att vara positiv, varför jag har svårt att koncentrera mej etc.

Med ett lättat hjärta gick jag därifrån med känslan att blivit trodd och tagen på allvar. Nu skall han konferera med min läkare och ge sin syn på saken. Oh vad det kändes skönt att jag klarade av det. I dag har jag varit på den läkarens inrådan och tagit en  massa prover. Så får jag väl se vad de visar när jag skall tillbaka nästa vecka.

Och tänk när jag förklarade var stressad jag var hela tiden från morgon till kväll då förstod han mej med. Jag fick ett recept utskrivet så att jag skulle kunna få lite mer ro och testade det igår kväll. Jisses vad jag har sovit gott inatt, en hel natt utan att vakna och ha svårt att somna om. Visserligen kände jag mej lite konstig på morgonen men det skulle vara övergående enligt läkaren igår. Vi får väl se?

Efter min provtagning var jag och fikade hos min underbara väninna, och sedan for vi iväg ett tag innan det var dags att åka hem och fixa middag.

Anki

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Visst är det skönt att hitta en läkare som man verkligen kan prata med! Och skönt att du fått sova!

Vad var det för prover de tog?



Massa kramar

2010-09-07 @ 18:50:37
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

UNDERBART Anki. Äntligen börjar det ljusna. Detta var en vändning tyckte jag mig ana. Hoppas att det är så

varma kram

2010-09-07 @ 19:03:00
Postat av: Annika

Det låter som att du äntligen kan börja finna en väg ut från det jobbiga. Jag hoppas verkligen att det bara går framåt för dig nu.

KRAM

2010-09-07 @ 19:12:20
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Marie J

Yess, yess Anki! Äntligen, nu ska du se på grejer! Skönt för dig att få förtroende för läkarn, det är ju A O! Du har hamnat i rätta händer, det gillar jag! Och fortfarande "hör" jag en mer positiv "klang" när du skriver och berättar, kämpa, kämpa, du har passerat många trösklar redan! KRAAAAAM på dig!!!!

2010-09-07 @ 20:24:24
Postat av: becca <3

låter jätte bra du,och om du vill prata med nån som verkligen förstår att man mår dåligt ibland så kan du alltid prata med mig, jag vet att jag spelar glad hela tiden men det stämmer inte ett dugg,, jag vet att jag är "minst" men jag tror ända att jag är en av dom som skulle kunna förstå dig mest. vi kan väl träffas på en fika någon dag? bara du och jag och bara prata om allt, trotts att jag till åldern är liten, men som är jag till tankar och sättet minst tjugofem, som du då :) kram! <3

2010-09-07 @ 22:52:22
URL: http://rebeccamariaaronsson.blogg.se/
Postat av: Gråbossen

Gott att läsa det här, Anki. Det verkar som om du har hittat en väg nu. Vi stöttar dig - alla dina vänner.



Kram från farbror'n

2010-09-08 @ 18:57:46
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: messan

Skönt med en läkare som lyssnar på dig och känner in hur det är. Det är viktigt det. grattis till din sömn.

Kramar

2010-09-11 @ 09:51:09
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad bra och skönt att du har funnit en läkare som tar dig och dina besvär på allvar. /Kram

2010-09-11 @ 22:26:01
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0