Var tid har sin skönhet.

Precis som på bilderna här nedan på mina rosor så har var tid sin skönhet. När de står i sin fulla blom och när de har blivit torra och bruna men ännu doftar de gott. Det visar ju att skönheten kommer inifrån, och det år inte bara det yttre som räknas. Precis samma sak är det med allt i vår värld.

Man måste använda alla sina sinnen inte bara synen utan också hörseln, lukten och känslan. För det mesta brukar de första intrycken man får om man använder mer än ett sinne bli ganska rätt. Om jag inte hade känt att mina överblommade rosor hade doftat så gott,så kanske jag hade slängt dem. Men istället plockade jag fram kameran och förevigade dem, jag har inte haft hjärta att slänga dem ännu.

Anki

 

Foto Ann-Christine


Kommentarer
Postat av: Gunnel L

åh så isiktsfullt...åh så vackra rosor...åh så vacker kärlek!

2010-09-26 @ 23:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0