Enveten 7-sovare puzzlar...

Tassar runt här hemma fortfarande i morgonrock har ingen riktig lust att klä på mej ännu. Det spelar ju egentligen ingen roll för det är ju bara jag som är här hemma ändå. Men snart får jag väl sätta igång iallafall för jag har en tid att passa i dag och sedan skall jag ju till arbetet också. Måste ju tjäna pengar så jag kan betala mina räkningar som hela tiden dimper ned i brevlådan. Jag har funderat på att tejpa igen den! Hm silvertejp är ju starkt och bra till mycket.

I morse så hade jag satt klockan på åtta men bestämde mej snart för att inte gå upp utan somnade om för av någon anledning så var jag så trött. Jag vet inte hur länge jag sov men väcktes av en skata som hade fått fnatt på mitt fönsterbleck den kraxade och höll på. Antagligen så retade den säkert någon katt som strök här utanför. För det kan väl inte vara så att det var mej den skulle väcka? För när jag reste mej ur sängen så tystnade den?

I går var jag hos nya chefen för ett utvecklings samtal, det kändes bra och var trevligt. Det är skönt att kunna ventilera sej hos någon i bland och jag är ju den som säger vad jag tycker och tänker. Varför gå runt och tiga vi har väl fått talförmågan för att använda den antar jag? Men oj vad trött jag var efter jobbet när jag kom hem igår. Jag tog en middagslur i soffan och hade absolut inga problem med att somna igen på kvällen. Zzzzz zå zkönt att zova.

Det verkar som om jag tar igen all sömn som jag har förlorat de sista åren konstigt men ibland verkar det att vara så? Men givetvis är det inte så utan det är den mörka trista årstiden vi har nu. Och all min energi som går åt på alla sätt både på jobbet och privat. Alla tankar som susar runt i huvudet hela tiden. De tar mycket kraft men helt klart så är det värt det man kan säga att jag lägger pussel i mitt huvud hela tiden med alla tankar som far runt och ibland så går det ihop. Och är det så att det saknas en bit så tänker jag leta upp den även om det tar tid.

Anki






Kommentarer
Postat av: Stefan

Jo de e bra med bra chefer.



Jag tror också på att l'ägga pussel i huvudet. All problemlösning går til lså att man tänker på et tproblem och sakta benar ut det.

2011-01-19 @ 12:07:14
Postat av: Gunnel L

Lät bra med ditt utvecklingssamtal med chefen. Härligt ! / När det gäller trötthet så vill jag säga att man alltid skall lyssna på kroppens signal. Har man MÖJLIGHET att sova,,,så skall man göra det, vilken tid på dygnet det än vara månde...Sååå lägg dig och sussa när kroppen ropar..jag vill zzzzzzzz-a

Sussa och ha det bra !

2011-01-20 @ 11:33:46
Postat av: Susanne

Härligt att bara få sova så länge man vill. Men när jag är ledig kan jag ändå inte sova. Har nu varit i kontakt med sjukhuset proverna som tagits sist var inte bra så nu har min läkare något att forska i tills på Onsdag nästa vecka då jag ska träffa honom. Ha en bra kväll kram

2011-01-20 @ 17:42:28
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0