Väderkärringar.

Vaknade utan något alarm i morse så skönt att få sova ut. När jag tittade ut genom fönstret så insåg jag varför jag hade sådan värk i min handled i går på jobbet. Hela landskapet är ju klädd i en vit matta, det är så vackert när alla träd är alldeles vita igen. Jag kan bara stå i fönstret och titta på allt det vackra där ute i naturen. Naturen är så vacker och alla årstider har sin charm men just nu längtar jag efter solvarma klippor och ett böljande hav.

Hm JA jag är en sådan där väder kärring och det brukar jag känna av i min handled om det skall bli mer snö och omslag i vädret etc. Förra vintern stämde det väldigt bra för varje gång det värkte i min handled så kom det mer snö. Jag kommer i håg att min farmor också kunde känna om det skulle bli omslag i vädret ibland.Jag minns att jag och mina syrror kallade henne för ÅskHilda en sommar för hon talade om när det skulle bli åskväder. Det kanske är inbillning men det stämmer väldigt bra iallafall.

Anki



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej kära Anki och god fortsättning!

Ja här har det kommit mycket snö, både under natten och dagen.

Jag håller med dig ang årstiderna, men nu vill jag ha vår och varmt... :)

Ta hand om dig.

Varma kramar

2011-01-05 @ 16:15:17
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Annika

Det är bra att du vet när vädret skall slå om för då kan du förbereda dig på det i förväg =)

2011-01-05 @ 22:10:50
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Du är ingen väderkärring. Du är en SNÖanki...

2011-01-06 @ 17:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0