Jag ser livet med nya ögon.

Hela den här förmiddagen så har jag funderat på en massa saker som sker i mitt liv just nu. I dag skall jag iväg och jobba ett kvällspass för första gången på 7 månader. Jag testade ett par timmar förra onsdagen men ikväll blir det hela kvälls passet. Jag får väl sätta på mej en praktikant skjorta för så grön känner jag mej igen, hm fast skjortorna är ju röda? Nåja det skall nog gå bra med hjälp av mina underbara arbetskamrater som stötte pelare. Tänk jag har jobbat där i snart 20 år och nu känner jag mej som en nybörjare.

Jag har också funderat på mina nära och kära runt omkring mej, hur jag på bästa sätt skall finnas för dem. Ja sådan är jag....vill finnas för dem som ligger mej varmt om hjärtat. Oj vad tankarna har forsat igenom min hjärna hela förmiddagen det är som en autostrada i min skalle. Men skillnaden är att för ett halvår sedan hade jag bara kaos i mitt huvud nu är det helt annorlunda. Nu vet jag precis vad jag vill och vad jag skall göra.

Jag vet också vad jag vill med mitt liv och vad jag kommer att kämpa för. Jag måste få erkänna för mej själv att den här svåra perioden jag har haft innan i mitt liv har på något sätt fått mej att bli en ödmjukare människa. Jag litar mer på mej själv nu och på det jag känner inom mej. Jag tänker följa mitt hjärta och inte lyssna på dem som inte förstår mej fullt ut,

Oj oj tänk vad klok jag har blivit! Eller äntligen har jag fått upp ögonen ordentligt för att se livet med nya ögon!

Anki



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Härligt att du har så bra jobbarkompisar, det går säkert bra ikväll. :)

Jag blir verkligen glad när jag läser att den jobbiga tiden är förbi och att du nu vet vad du vill.

De varmaste kramarna till dig.

2010-11-10 @ 16:28:35
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Gråbossen

Det känns så gott att läsa allt det positiva du skriver. Nu är det bara att blicka framåt!



Kram från farbrorn.

2010-11-10 @ 18:26:57
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

håller med Bosse...nu är det bara att låta blicken blicka framåt,,,ALDRIG mer blicka bakåt och minnas de tråkiga....

2010-11-10 @ 20:33:30
Postat av: Samuel

Bra beslut, i tankarnas ström.

Ingen känner dig så väl som dig själv, följ ditt hjärta . Alltid...

// Samuel

2010-11-11 @ 18:10:54
URL: http://samueljacobsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0