Demonen är besegrad

En inre längtan efter något stort.
Saknaden efter ja just dej.
Att veta hur livet rusar iväg fort.
Finns du verkligen bara för mej?

Alla sköna kramar jag får.
Du finns allra längst in i mitt hjärta.
Nu vet jag också vart vägen går.
Förut var jag bara fylld med smärta.

Men nu känner jag att livet stegrat
Min otur verkar ha fått vända.
Demonen har jag nu också besegrat.
Den kommer inte att få återvända.

För nu har jag fått en styrka och kraft
Jag vet att jag kan göra det jag vill
Jag har hittat min handlings kraft
Och nu är det svårt att sitta still.

För nu lever jag livet här och nu....
Anki










Kommentarer
Postat av: Cecilia

En riktigt fin dikt med styrka, hopp och tillförsikt.

2010-10-20 @ 15:10:24
URL: http://www.scandinavianstuff.com
Postat av: Gunnel L

Det finns alltid hopp vad som än sker. Livet är för kort för att slösas bort. <3

2010-10-21 @ 13:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0