Det blev en liten pojk!

Oj oj så liten du är min lille kille. Jag måste införskaffa barnvagn och diverse andra saker, ringa syrran så jag får hit baby kläderna som hon har på sin vind. Spjälsängen står i källaren så den är bara att skruva ihop och sätta på plats. Barnvagnen har jag kvar men jag vill nog ha en mindre och mordernare den här gången. Nåja vi kom iväg till det stora varuhuset och fick inhandlat baby påslakan med små gula ankor på. Lite mini kläder blöjor och diverse andra saker som behövs nu.

Jag plockar upp den lille parveln ur barnvagnen han är så liten. Han har tappat sina små sockor det är då jag upptäcker att han har ett otäckt sår på ena foten. Det måste kollas upp. Det konstiga är också att hans fötter som är så små sitter liksom fastskruvade vid hans ben, precis som dockornas ben är skruvade i dock kropparna. När vi kommer hem så letar jag efter de små randiga hängsle byxorna som jag sydde till Robin när han var liten. Jag letar också efter den lilla blå kavajen och flugan i samma tyg som byxorna som Robin hade på min mammas 50 års kalas.

Jag vet inte om jag hittade dem eller inte för sedan vaknade jag ur min dröm. Puh det var bara en dröm inte skulle jag vilja bli mamma nu när mina barn har blivit så stora. Klockan är 9,20 när jag vaknar och hoppar ur sängen, Robin är redan igång och står i duschen. Min son han har förändrat sej på de här två månaderna han har varit i Nya Zeeland han har blivit vuxnare. Tänk vilket äventyr han varit med om och vad mycket vackert han har sett. Det är skönt ändå att han är hemma igen.

Anki

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Milde tid. först glädje, trodde du blivit mormor,,,sedan chock, VA.. sår i foten, fastskruvade fötter??? Var helt chockad. Och sedan fick jag skratta, åh, vad jag skrattade. Vilket FANTASTISKT blogginlägg. Oj oj oj !!!!

2011-03-05 @ 13:34:52
Postat av: Stefan L

Hehe, bra kupp, detta inlägg.

2011-03-05 @ 15:44:18
Postat av: Annika

Det var ju en mysig liten dröm =) Tänk att ha en liten liten människa i sin famn. Bäbisar är mysiga!

2011-03-07 @ 21:29:36
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0