Med Prinsen till Dublin

Snart bär det av en bit söderut, väskan skall packas med en del bra att ha saker. Kameran skall med givetvis och kanske något läs nyttigt. Vart jag skall åka? Jo till Dublin på en liten tripp jag skall tydligen vara reseledare åt min prins. Det skall bli spännande med min knaggliga engelska men med lite guiness innanför västen så skall det nog ordna sej. Får jag tunghäfta så är ju prinsen tvungen att ta fram sin skol engelska och göra sej förstådd på egen hand. Oj oj tänk om jag tappar rösten..*Ler* Måste komma ihåg att packa ned en väst.

Vi skall besöka riktiga Iriska pubbar och lyssna på Irisk musik. Njuta av att komma hemifrån och se något nytt. Ingen av oss har varit där förrut. Vi kommer att starta vår resa i Norge dit vi får ta bilen. Sedan går flyget till Dublin airport och där börjar tydligen mitt nýa jobb som reseledare att starta. Oj oj han vet inte vad han ger sej in på, jag skall hitta rätt buss för äventyrets skull till buss stationen i Dublin som ligger ganska nära vårt hotell. Hotellet har jag också bokat... Visserligen kan man ju åka taxi men varför göra det enkelt för sej? Nej nu skall det bli en äventyrs resa för prinsen min.

Vårt hotel ligger ganska centralt i Dublin så vi har nära till allt som händer där nere. Vi måste ju testa deras öl, mat och andra viktiga saker som bjuds. Det skall bli kul att få sitta på en pub och lyssna på riktig Irisk musik som man samtidigt sitter och lapar på en äkta Guiness. Kanske smakar vi på en äkta Irisk whiskey också, nej inte kanske det skall vi väl givetvis göra. Och min lille prins skall få se mej med andra ögon på okänd mark. Jag får väl ta det lugnt så jag inte skrämmer iväg honom bara. *Ler*

Anki



Kommentarer
Postat av: Susanne

Meeen Åhhh va skoj, ha det så supermegatrevligt nu gumman :) Och ta det lungt med whiskeyn, iaf när ni e på stan hihi Kraamar Susanne

2011-03-14 @ 17:03:40
URL: http://blogg.susannesfoto.se/#home
Postat av: Gunnel L

ALLT låter PERFEKT..Ha en underbar resa prinsen och prinsessan !

2011-03-14 @ 23:02:03
Postat av: Marie

Kommer bli toppen! Var så säker. Men du.....låt inte prinsen gå säker. Visa honom vad du går för! Förr eller senare kommer sanningen fram ändå. Ha,ha,ha

2011-03-14 @ 23:16:12
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Stefan L

Lycka till med reseledandet!

2011-03-15 @ 20:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0