En riktig tant helg...

Tala om riktig tant varning nu har jag precis suttit och löst melodikrysset på nätet, det är faktiskt andra veckan i rad som jag har tyckt att det varit roande. Och man blir ju riktigt stolt när man klarar av det också. Jag kommer ihåg när mina föräldrar satt och löste det på lördagarna när man bodde hemma. Och nu är man där själv fast på ett modernare vis via nätet och dagen efter och med kaffekoppen i beredskap vid datorn.

En sammanfattning av helgen får jag väl bjuda på med....fredagen var väldigt trevlig då kom en gammal barndoms vän hem till mej på fika. Vi hade nog inte setts på kanske 1,5-2 år och nu fanns det ju en hel del att prata om. Vi insåg också att vi hade fått så stora barn jag fattar inte det för vi är ju lika unga fortfarande?

Fredagskvällen skulle min son chilla med mamma som det så modernt heter men som vanligt blev det ändrade planer. Han försvann till en granne som hade fest och lämnade mej kvar ensam med lite godis och Idol på tv:n. Precis som vanligt så somnade jag i soffan på slutet och hade ingen aning vem som hade blivit ut röstad. Men jag var ganska nöjd för min favorit Jay var ju kvar.

Lördagen blev jag väckt av sonen som hade försovit sej så det var bara att skutta upp och slänga på mej jogging overallen och skjutsa honom till jobbet. När jag hade släppt av honom och var halv vägs hemma så insåg jag att han hade mina nycklar så det var bara att vända och hämta dem hos honom på jobbet igen. Och hur kul var det att rusa in med håret på ända och min snygga klädsel? Men visst jag bjuder mina arbetskamrater på det.

När jag återvände hem så tog jag på mej min morgonrock och gick omkring halva dagen och myste. Fram emot eftermiddagen så var det hög tid att bli färdig för då skulle jag hämta min syster dotter och ge oss iväg till en tjej kväll med bara goa vänner. Det blev god mat, vin och tjej snack och timmarna försvann snabbt. En bussig kille skjutsade hem mej och Rebecca så nu återstår det bara att hämta min bil någon gång idag.

Anki






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0