Att sova på ärtor...

Vad konstigt det kan bli! I går kväll när jag jobbade var det lite struligt så jag blev kvar ett tag på jobbet. När jag kom hem var jag som vanligt full med energi så inte gick det att gå och lägga sej och sova. Tillslut kom jag iallafall i säng men den där välbehövliga sömnen fick inget grepp om mej utan jag låg där som prinsessan på ärten och vred mej nästan hela natten. Jag tror att jag hade hela sängen full med ärtor.

Det var ju inte så bra efter som jag skulle upp kvart över fem igen. När jag kom till jobbet så hade jag naturligtvis att göra hela tiden så jag kände mej inte trött utan ganska pigg men lagom fram till lunch när jag skulle sluta så infann sej tröttheten. Jag fick passa på att handla till helgen för hemma i kylskåpet var det ganska öde.

Nåväl jag tänkte att jag skulle käka och gå och lägg mej när jag kom hem och sova middag men så klart gick inte det heller. Vad hade jag väntat mej? Nu är resultatet att jag är övertrött men har en massa energi. Egentligen skulle jag titta på Lets Dance på tv:n men istället letade jag fram färg och pensel och började med att måla mitt köksbord istället. Vad gör man inte för att slippa sitta still?

Det där med att måla möbler är ett släktdrag och inte nog med det så har jag det på både mammas och pappas sida så varför skulle jag inte trilla dit också! Så nu är det fara på färde inga möbler är säkra längre hemma hos mej.

Anki




Kommentarer
Postat av: Gunnel L

"måla på måla på, nu skall möblerna bli blå"...

nu vet jag ju inte om dina möbler blev blå,,,tyckte bara att det rimmade så bra. Är väldigt nyfiken på vilken färg det blev. Kan inte du lägga ut bild på de målade möblerna?

2011-01-21 @ 22:04:23
Postat av: Benny

Måla på, men måla inte TV:n.

2011-01-22 @ 18:24:32
URL: http://heliflyg.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vad roligt att få måla, här blir det aldrig annat än att måla hus. Ha en bra dag. Kram

2011-01-26 @ 06:47:24
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

men så typiskt när det blir så där :(

Hoppas du får sova i natt. Trevlig helg. /Kram

2011-01-28 @ 23:29:28
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0